Aad de Mos is woest: "Wat wij hebben opgebouwd wordt afgebroken"
Aad de Mos is helemaal klaar met de stakingen van de politie. Ook dit weekend kan er weer een duel niet doorgaan waardoor het Nederlandse voetbal wordt getroffen. In de podcast Twee Viertje met Aad haalt de oud-trainer flink uit.
Aad opent met de woorden. "We doen het goed met Oranje op dit moment. We zijn met veel clubs goed vertegenwoordigd op het Europese toneel, maar de politievakbond maakt er nu wel een chaos van. Dat gaat ten koste van ons mooie voetbalspel. Wat wij opgebouwd hebben wordt door een vakbondsleider afgebroken die bewust wedstrijden uitkiest waarbij bijvoorbeeld Ajax is betrokken. Over de rug van het voetbal willen wij vroegpensioen hebben."
De Mos heeft wel iets begrip, maar niet teveel. "Dat kan wel een keer een optie zijn, heb ik helemaal geen moeite mee. Maar het mag niet een constante optie zijn om het voetbal kapot te maken. Een keer bij Feyenoord - Ajax protesteren waardoor het niet doorgaat, dat kan. Maar je kan niet aan de gang blijven. Die gaan er trots bijlopen, ze krijgen aandacht over de rug van het voetbal."
De oud-trainer heeft wel een alternatief voor de politie. "Ik heb liever dat ze nu zaterdag gaan protesteren bij de groep die de blokkade doet op de A12. Daar komen ook camera's naartoe, kunnen ze veel aandacht krijgen. Kijken wat er dan gebeurt, maar dat durven ze niet.Of bij de derde dinsdag in september bij Prinsjesdag. Dat zou het mooiste zijn."
Ineens denkt De Mos aan een column die hij las. "Ik heb het gelezen van Sjoerd Mossou in het Algemeen Dagblad. Geweldig, alleen het idee al dat ze daar geen bescherming krijgen. Dan zullen ze snel bijtrekken en het snel doen aan het vroegpensioen. Want dan krijgen zij geen bescherming, dat durven ze niet."

Doelman Goos geeft blessure-update: "Er is mij verteld dat..."

Van Hecke heeft vertrouwen in Oranje: "Kunnen van iedereen winnen"

Goos: "Hij neemt mij, maar ook teamgenoten echt bij de hand"

'NAC Breda weet hoeveel miljoen het gaat verdienen aan Van Hecke'

Dailon Livramento: "Ik weet nog dat ik bij NAC Onder-19 kwam..."

'NAC Breda grijpt mis: Telstar wil langer door met steunpilaar'

Dit is hoeveel miljoen NAC mag bijschrijven na transfer Van Hecke

'Kassa rinkelt voor NAC Breda: Van Hecke voor miljoenen verkocht'

Definitief speelschema KKD bekend: NAC start met een uitduel

Gladon had al contact met NAC'er: "Zei dat hij het leuk zou vinden"

Derksen kritisch op ex-NAC'er in Oranje: "Snijboon overtuigt niet"

FOTO | NAC Breda reageert met knipoog op Carl Hoefkens-geruchten

'NAC Breda-verdediger Boy Kemper bereikt akkoord met nieuwe club'

NAC geeft Diba nieuwe rol: "Blij dat hij deze rol op zich neemt"

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

Ralf Seuntjens: "Een schande dat hij is geselecteerd voor Oranje"

'Mitchell van der Gaag aangesteld als hoofdtrainer bij oude bekende'

FOTO'S | NAC Breda presenteert derde shirt en kiest voor oranje

'Carl Hoefkens toch weg bij NAC Breda, deal in afrondende fase'

Van Hecke loopt hoofdblessure op tegen Japan: "Zie niet goed"

Samenvatting: Oranje speelt openingsduel op WK gelijk tegen Japan

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

Opstelling Oranje bekend: Koeman kiest voor oud-spelers van NAC

Van Hooijdonk open over biologische vader: "Ik voel nul drang"

Jan Poortvliet: "PSV, FC Twente en NAC kwamen op de proppen"

Van Hooijdonk doet opvallende Derksen-onthulling: "Uit het niets"

Mossou verlaat door treurige reden WK: "Oneindig veel meer waard"

Zorgen voorafgaand aan Nederland - Japan: "Meestal geen goed teken"

Van Hecke: "Bij NAC overwogen terug te gaan naar de amateurs"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Gladon had al contact met NAC'er: "Zei dat hij het leuk zou vinden"

Samenvatting: Oranje speelt openingsduel op WK gelijk tegen Japan

Gladon duidelijk over doelstelling: "Denk dat NAC daar ook hoort"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Velthuis over NAC-tijd: "Publiek daar verwacht dat wel elk jaar"










