Carl Hoefkens eerlijk na moeilijk jaar: "Dan doet dat wel pijn"

Carl Hoefkens
Carl Hoefkens Foto: © BSR Agency

Carl Hoefkens heeft een lastige week achter de rug. De coach van het gedegradeerde NAC Breda sprak na het 3-3 gelijkspel tegen AZ openlijk over de moeilijke periode waarin de club zich bevindt. Ook over zijn eigen toekomst bestaat voorlopig nog geen duidelijkheid.

"Het is gewoon een heel moeilijke week geweest", vertelde Hoefkens aan ESPN. "Ik heb dat als heel frustrerend en vooral een moeilijke ervaring beleefd." De trainer erkent dat de degradatie een flinke impact heeft gehad op de club. "Dat kan wel even duren. Ik denk dat dat zeer zwaar is om te accepteren. Maar dat is het grote nadeel van voetbal: er zijn altijd winnaars en verliezers. En als je dan een verliezer bent, dan doet dat wel pijn."

Volgens Hoefkens was de teleurstelling ook merkbaar binnen de spelersgroep. "Zeker als je dan de dag erna naar Heerenveen moet… Dat was geen leuke busreis, dat was geen leuke ervaring." Ondanks de teleurstelling zag de Belgische oefenmeester ook vechtlust bij zijn selectie. "Je merkt wel dat zij ervoor willen gaan. Dat zijn ook mooie momenten. Ze zijn scherp geweest en hebben voor elkaar gestaan. Dat was mooi om te zien."

Over zijn toekomst bij NAC wil Hoefkens nog geen uitspraken doen. "Op dit moment is dat nog niet zeker. Ook van mijn kant. Daar moeten we rustig de tijd voor nemen om over te praten." De gesprekken met de clubleiding moeten volgens hem nog plaatsvinden.

Lees meer:
0 reacties