Clint Leemans eerlijk: "Dat is echt een aanslag op mijn lichaam"

Het jaar 2024 zal Clint Leemans voor altijd bijblijven, zowel privé als op voetbalgebied. De middenvelder van NAC Breda beleefde een bijzonder jaar, met zijn terugkeer na een lange blessure en het worden van vader.
Inmiddels is Leemans weer een vast gezicht in het team: "Deze sfeer heb je nergens anders zo", vertelt hij met trots tegen BN DeStem. Na drie maanden deel uit te maken van de wedstrijdselectie, staat Leemans inmiddels alweer ruim twee maanden als basisspeler in het veld. Ondanks zijn lange afwezigheid door een zware blessure, merkt hij dat hij sterker wordt met elke wedstrijd. "Ik voel dat ik op mijn oude niveau aan het terugkomen ben", deelt hij na zijn sterke optreden tegen AZ. Toch geeft hij eerlijk aan: "Negentig minuten spelen is echt een aanslag op mijn lichaam. Daar ben ik nog niet."
Samen met Boy Kemper en Leo Sauer vormt Leemans een gouden driehoek op de linkerflank. "We hebben aan de linkerkant een goede connectie. Sauer is echt een topspeler en Kemper gaat altijd volle bak", zegt Leemans. Ondanks de nederlaag in de laatste thuiswedstrijd van het jaar, kijkt hij positief naar de toekomst: "We staan nog altijd in het linkerrijtje na zestien wedstrijden, dus het kan alleen maar beter worden."
Leemans kijkt terug op een bewogen jaar voor NAC, dat begon met een slechte start. "Ik heb dat allemaal als supporter gezien, van bovenaf. Je ziet dat deze club zó groot is en dan win je maar niet", herinnert hij zich. Toch is NAC, mede door de steun van het publiek, uit de dip gekomen. "We hebben het helemaal omgedraaid", concludeert Leemans, die de sfeer in het Rat Verlegh Stadion uniek noemt: "Het publiek zit er kort op en het geluid komt van alle kanten. Het is om de week weer genieten hier thuis."

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

Opstelling Oranje bekend: Koeman kiest voor oud-spelers van NAC

Van Hooijdonk open over biologische vader: "Ik voel nul drang"

Jan Poortvliet: "PSV, FC Twente en NAC kwamen op de proppen"

Van Hooijdonk doet opvallende Derksen-onthulling: "Uit het niets"

Mossou verlaat door treurige reden WK: "Oneindig veel meer waard"

Zorgen voorafgaand aan Nederland - Japan: "Meestal geen goed teken"

Van Hecke: "Bij NAC overwogen terug te gaan naar de amateurs"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

"Ik zou niet voor Oranje willen spelen, het racisme zit zó diep"

Martina dankbaar: "Heeft mij financieel onafhankelijk gemaakt"

Van Hecke snapt kritiek op Oranje: "Dat voelen wij zelf ook"

'Boy Kemper vertrekt bij NAC Breda en maakt stap naar Engeland'

Johan Derksen haalt uit: "Nu heb je van die brave hendrikken"

Dennis van der Ree vertrekt bij Go Ahead Eagles: "Een vakman"

'Mogelijk financiële tegenvaller voor NAC na transfer Van Hecke'

Gladon duidelijk over doelstelling: "Denk dat NAC daar ook hoort"

Gudelj neemt afscheid bij Sevilla; nu transfervrij op te pikken

Van der Vaart schrikt van Van Hecke-som: "Mijn voetbalhart huilt"

NAC Breda maakt nieuwe shirtsponsor bekend: "Enorm verheugd"

NAC Breda deelt nieuws: jeugdopleiding ondergaat naamsverandering

'Van der Gaag topkandidaat om trainer te worden in Portugal'

Aerssens: "Relschoppers staan niet symbool voor de mooie club NAC"

NAC populair na degradatie: "Seizoenkaarten niet aan te slepen"

Yassir TayTay (21) verlaat NAC Breda en gaat verder bij amateurs

Doe mee aan het NACFans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'NAC Breda vermorzelt transferrecord bij Van Hecke-transfer'

Borst: "Ik zou 'm nu onmiddellijk inruilen voor Henk ten Cate"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Conceptprogramma NAC Breda bekend: Dit is het eerste thuisduel

Gladon duidelijk over doelstelling: "Denk dat NAC daar ook hoort"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Velthuis over NAC-tijd: "Publiek daar verwacht dat wel elk jaar"

Kenneth Perez fileert NAC'ers: "Gedragen zich als volslagen gekken"

'NAC gehaat in Nederland': "Iedereen vindt het uiterst onsympathiek"











