Hoefkens reageert: "Laatste twee weken vaak van wakker gelegen"

Carl Hoefkens
Carl Hoefkens Foto: © BSR Agency

De wegen van NAC Breda en Carl Hoefkens scheiden deze zomer niet, hoewel sommigen dat wel hadden verwacht. De Belgische trainer blijft ook komend seizoen verbonden aan de club en gaat met NAC de Keuken Kampioen Divisie in.

Hoefkens baalt nog altijd stevig van de degradatie van afgelopen seizoen. De trainer erkent dat het mislopen van handhaving hem zwaar valt en zegt daar veel mee bezig te zijn geweest. "Het doet mij nog altijd ontzettend veel pijn dat wij afgelopen seizoen onze doelstelling, handhaving, niet hebben behaald. Dat zit mij absoluut niet lekker en ik heb er de laatste twee weken vaak wakker van gelegen."

Toch voelt Hoefkens nog altijd veel vertrouwen en verbondenheid met de club uit Breda. De oefenmeester benadrukt dat hij zich thuis voelt bij NAC en het gevoel heeft dat het project nog lang niet afgerond is. "NAC gaat mij aan het hart. Ik voel mij hier thuis. Ik ben twee jaar geleden met overtuiging in het avontuur bij NAC gestapt en heb het gevoel dat ik daar nog middenin zit. NAC is een club die barst van ambitie en waar naar mijn idee steeds meer stappen vooruit worden gezet."

Daarnaast neemt Hoefkens nadrukkelijk zijn verantwoordelijkheid voor het mislukte seizoen. Volgens de trainer heeft de spelersgroep alles gegeven, maar kijkt hij als hoofdtrainer vooral naar zichzelf. "Dat wij samen met de spelersgroep vorig seizoen alles gegeven hebben voor dat ultieme doel en daar niet in geslaagd zijn, daarvoor neem ik als trainer de grootste verantwoordelijkheid. Ik ben daarin ook zelfkritisch", besluit hij op de officiële website van NAC Breda.

Lees meer:
0 reacties