Jan Paul van Hecke blikt terug: "Daarom baal ik ook een beetje"
Jan Paul van Hecke stond na afloop van het duel tussen Nederland en Spanje met gemengde gevoelens. De voormalig NAC'er speelde zijn derde interland, maar baalt van de late gelijkmaker van de Spanjaarden.
"We hebben als team echt goed gespeeld en goed verdedigd, dan is het heel zuur dat je in blessuretijd alsnog die gelijkmaker tegen krijgt", vertelt Van Hecke in gesprek met Voetbal International. "Daarom baal ik ook wel een beetje. Maar aan de andere kant: als je ziet dat we tegen zo’n goede tegenstander zo weinig weggeven, dan moet dat vertrouwen geven."
"Dit is mijn derde interlandperiode, waardoor ik ook steeds beter de omgeving hier ken. Maar voor het Nederlands elftal spelen is nooit normaal. Elke keer als ik dat shirt mag aantrekken en het Wilhelmus hoor, voelt het als een trots moment. Vandaag weer, en ik hoop dat er nog veel interlands volgen", aldus de oud-verdediger van NAC Breda, die zondag met Oranje opnieuw aan de bak mag tegen Spanje.
"Van tevoren keek ik naar de opstelling van Spanje en toen was ik toch wel benieuwd wat ik kon verwachten", zegt de verdediger. "Normaal speel ik natuurlijk tegen Premier League-spelers, maar nu was het veel La Liga. Ik was benieuwd, maar het ging wel aardig, ik mag niet ontevreden zijn. Het blijft anders voetballen dan ik bij mijn team ben gewend, maar ik merk dat we elkaar hier ook steeds beter aanvoelen. Die klik voel ik ook met Virgil van Dijk, het is geweldig om met hem te spelen. Je merkt het aan bijvoorbeeld zijn duelkracht, of zijn leiderschap. Daar kan ik me aan optrekken."
"Of ik altijd zo rustig ben?", vervolgt Van Hecke. "Nou, haha, vroeger niet hoor, maar nu probeer ik gewoon mijn eigen spel te spelen, ook in Oranje en tegen een topland als Spanje. Hopelijk lukt dat zondag weer en kunnen we het spel van vanavond opnieuw laten zien. Dan heb ik zeker vertrouwen in een goede afloop."
Zet in op Nederland tegen Japan!
Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Johan Derksen haalt uit: "Nu heb je van die brave hendrikken"

Dennis van der Ree vertrekt bij Go Ahead Eagles: "Een vakman"

'Mogelijk financiële tegenvaller voor NAC na transfer Van Hecke'

Gladon duidelijk over doelstelling: "Denk dat NAC daar ook hoort"

Gudelj neemt afscheid bij Sevilla; nu transfervrij op te pikken

Van der Vaart schrikt van Van Hecke-som: "Mijn voetbalhart huilt"

NAC Breda maakt nieuwe shirtsponsor bekend: "Enorm verheugd"

NAC Breda deelt nieuws: jeugdopleiding ondergaat naamsverandering

'Van der Gaag topkandidaat om trainer te worden in Portugal'

Aerssens: "Relschoppers staan niet symbool voor de mooie club NAC"

NAC populair na degradatie: "Seizoenkaarten niet aan te slepen"

Yassir TayTay (21) verlaat NAC Breda en gaat verder bij amateurs

Doe mee aan het NACFans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'NAC Breda vermorzelt transferrecord bij Van Hecke-transfer'

Borst: "Ik zou 'm nu onmiddellijk inruilen voor Henk ten Cate"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Conceptprogramma NAC Breda bekend: Dit is het eerste thuisduel

Eerste speelronde is bekend: NAC Breda begint met een uitduel

VIDEO | 'Nieuwe shirts van NAC Breda zijn al uitgelekt'

'Paul Gladon en NAC Breda uitstekende match': "Een echte prof"

'Marino Pusic gelinkt aan Erediviseclub': "Brengt kwaliteiten mee"

Oranje wint in blessuretijd van Oezbekistan na bizar slot

Uitsupporters krijgen uitstel: korting blijft voorlopig bestaan

Opstelling Oranje bekend: één wijziging na duel met Algerije

NAC-aanwinst lyrisch: "Ik was onder de indruk van de supporters"

'NAC Breda geïnteresseerd in ervaren steunpilaar van Telstar'

OFFICIEEL | NAC Breda versterkt zich met 34-jarige Paul Gladon

'Tottenham geeft niet op; transfer van Van Hecke bijna rond'

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Haemhouts beleefde zware tijd bij NAC: "Dat had veel impact"

Gladon duidelijk over doelstelling: "Denk dat NAC daar ook hoort"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Velthuis over NAC-tijd: "Publiek daar verwacht dat wel elk jaar"

Kenneth Perez fileert NAC'ers: "Gedragen zich als volslagen gekken"

'NAC gehaat in Nederland': "Iedereen vindt het uiterst onsympathiek"













