Johan Derksen oordeelt over NAC: "Dat moest een keer fout gaan"

Johan Derksen
Johan Derksen Foto: © BSR Agency

Johan Derksen heeft in Vandaag Inside gereageerd op het vertrek van Pierre van Hooijdonk als adviseur technische zaken bij NAC Breda. Volgens de analist uit Grolloo was een breuk tussen beide partijen slechts een kwestie van tijd.

Van Hooijdonk lichtte zijn vertrek toe in een verklaring op de clubwebsite: "Ik neem dit besluit in de wetenschap dat ik altijd naar eer en geweten heb gehandeld in het belang van NAC. Ondanks het vertrouwen dat ik voel van de STAK, de Raad van Commissarissen en de directie, ben ik door de commotie en het sentiment tot de conclusie gekomen dat het ook nu het beste is om in het belang van NAC te handelen. Daarom heb ik besloten afstand te nemen van mijn adviseursrol."

Derksen spaarde de oud-international vervolgens niet. "Die heeft zichzelf buiten beeld gezet. Dat moest een keer fout gaan", aldus de analist. "Die man heeft een functie bij NAC, en alleen de belangen van zijn zoon behartigd."

Hij vervolgde scherp: "En NAC blijft met nul centen achter. En die zoon, die er geen reet van kan en overal mislukt is, gaat met een pak geld in het buitenland voetballen. Het is echt asociaal als werknemer van NAC", waarmee Derksen weinig ruimte liet voor nuance in zijn oordeel. Volgens hem was de uitkomst onvermijdelijk. "Dat moest misgaan. En hij is niet teruggetreden, hij is gewoon weggejaagd. De publieke opinie, met alle spandoeken in het stadion, dat is dodelijk natuurlijk", besloot hij het onderwerp.

Van Hooijdonk zelf weersprak eerder dat er sprake was van belangenverstrengeling. "Ik heb er op zakelijke manier niets mee te maken gehad", zei hij zondag in Studio Voetbal. "Ik ben niet gebeld door de club waar hij nu speelt, iets wat ook werd gesuggereerd; ik heb niemand gesproken. Ik heb alles laten zien, de hele communicatie. Dan is het wat mij betreft hartstikke duidelijk. Maar je kan natuurlijk altijd het verband leggen, omdat ik een adviserende rol heb."

Lees meer:
0 reacties