Johan Derksen over oud-NAC'er: "Ook hij verdient een tweede kans"

Johan Derksen bij VI
Johan Derksen bij VI Foto: © Pro Shots

Johan Derksen vindt dat Rai Vloet een nieuwe kans moet krijgen in het betaald voetbal. In het programma Vandaag Inside sprak de analist zich maandag uit over de situatie van de voormalig middenvelder van onder meer PSV en NAC Breda.

Vloet was vier jaar geleden betrokken bij een dodelijk verkeersongeval waarbij de vierjarige Gio om het leven kwam. De middenvelder kreeg daarvoor een gevangenisstraf van twintig maanden opgelegd, die hij inmiddels heeft uitgezeten. Vorige week gaf de 31-jarige speler in een interview met Tubantia aan dat hij graag wil terugkeren in het profvoetbal.

Derksen kan zich daarin vinden. "Ook Vloet verdient een tweede kans. Laten we het daar over eens zijn." Tegelijkertijd denkt de analist dat een rentree in Nederland erg lastig zal worden. "Het is heel moeilijk om in Nederland te voetballen, want je zit met het bestuur, de supporters en de publieke opinie."

Volgens Derksen zal Vloet bij Nederlandse clubs voortdurend onderwerp van discussie blijven. "Je krijgt spreekkoren en andere onsmakelijke dingen. Als die jongen verstandig is, probeert hij zelf ook niet aan de bak te komen in Nederland."

Ook Valentijn Driessen verwacht niet dat een Nederlandse profclub zich aan Vloet zal wagen. "Als club win je er niets mee. Alle schijnwerpers zijn op Vloet gericht, en dus ook op je club."

Lees meer:
0 reacties