Kemper trekt harde conclusie over seizoen NAC: "Dat zegt alles"

NAC Breda degradeerde ondanks een begroting van ruim twintig miljoen euro en een stadion dat wekelijks gevuld werd met twintigduizend supporters. Volgens aanvoerder Boy Kemper lag het probleem echter niet per se bij een gebrek aan kwaliteit in de selectie.
"Wij hadden het nooit zover mogen laten komen", zegt Kemper, die de verantwoordelijkheid nadrukkelijk bij de spelersgroep legt, tegen Voetbal International. "Waarom? Omdat ik dit echt vind. Ik vind dat wij genoeg kwaliteit in onze selectie hadden. Bijna elke tegenstander zei ook: ‘Ongelooflijk dat jullie in deze positie staan.’ Alleen: wij hebben gewoon echt verzaakt in het afmaken van de kansen."
Daarmee reageert de linksback indirect ook op de kritiek richting technisch directeur Peter Maas, die na een eerste Eredivisie-seizoen met slechts 34 goals volgens velen harder had moeten inzetten op scorend vermogen. "Die discussie hou je natuurlijk altijd", aldus Kemper. "Alleen, ik ben geen td en ik zou het ook lastig vinden als iedereen zegt dat je goals moet kopen. Want dat wil iedereen en hoe doe je dat dan?"
Kemper wijst daarnaast op blessureleed van bepalende spelers. "Ik vind Moussa Soumano wél een goede spits. Als hij niet geblesseerd was geraakt, had hij honderd procent meer doelpunten gemaakt dan ik. Maar ja, zul je net zien, staat hij driekwart van het seizoen aan de kant. Leo Greiml zelfde verhaal. Dat zijn net twee spelers die voorin en achterin het verschil kunnen maken."
Volgens de NAC-aanvoerder lag het probleem uiteindelijk vooral in de afronding. "Het is wel een feit dat we verzaakt hebben in scoren, want kansen hebben we genoeg gecreëerd. De trainer kan de ballen er moeilijk zelf in koppen." Vervolgens trekt Kemper een harde conclusie over het seizoen van NAC: "Dat ik als linksback samen met een spits die al maanden weg is en middenvelder Mo Nassoh dé topscorer ben met vijf goals, zegt alles."

'NAC Breda vermorzelt transferrecord bij Van Hecke-transfer'

Borst: "Ik zou 'm nu onmiddellijk inruilen voor Henk ten Cate"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Conceptprogramma NAC Breda bekend: Dit is het eerste thuisduel

Eerste speelronde is bekend: NAC Breda begint met een uitduel

VIDEO | 'Nieuwe shirts van NAC Breda zijn al uitgelekt'

'Paul Gladon en NAC Breda uitstekende match': "Een echte prof"

'Marino Pusic gelinkt aan Erediviseclub': "Brengt kwaliteiten mee"

Oranje wint in blessuretijd van Oezbekistan na bizar slot

Uitsupporters krijgen uitstel: korting blijft voorlopig bestaan

Opstelling Oranje bekend: één wijziging na duel met Algerije

NAC-aanwinst lyrisch: "Ik was onder de indruk van de supporters"

'NAC Breda geïnteresseerd in ervaren steunpilaar van Telstar'

OFFICIEEL | NAC Breda versterkt zich met 34-jarige Paul Gladon

'Tottenham geeft niet op; transfer van Van Hecke bijna rond'

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Haemhouts beleefde zware tijd bij NAC: "Dat had veel impact"

Brighton wijst miljoenenbod op Jan Paul van Hecke af: "Twee keer"

'NAC moet opnieuw op zoek naar spits; PSV-speler zegt club af'

NAC Breda haalt drietal binnen: "Overtuigd van hun bijdrage"

NAC krijgt steun van KNVB: "Goed dat ze dat hebben aangekaart"

Ömer Bayram (34) terug naar NAC Breda? "Ze weten mij te vinden"

Dieperink terug op het veld: "Kans dat je wordt uitgescholden"

Deze nieuwe spelregels op het WK gelden straks ook voor NAC Breda

'Hoefkens bij laatste vier kandidaten van Belgische subtopper'

'NAC wil de transfermarkt op en heeft twee spitsen op het oog'

Doe mee aan het NACFans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'Miljoenen voor NAC even van de baan, Tottenham wijst bod af'

'Van Hecke maakt mogelijk miljoenentransfer, NAC profiteert mee'

Nederlands elftal gaat met oud-NAC'ers onderuit tegen Algerije

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Velthuis over NAC-tijd: "Publiek daar verwacht dat wel elk jaar"

Kenneth Perez fileert NAC'ers: "Gedragen zich als volslagen gekken"

'NAC gehaat in Nederland': "Iedereen vindt het uiterst onsympathiek"

Van Wissing: "Ik had NAC Breda nog wel een oorwassing gegund"










