NAC Breda valt internationaal in de prijzen met 'Poolse' tenues
NAC is in de prijzen gevallen bij de MUSE Creative Awards. Binnen de categorie ‘Integrated Marketing in category Political’ ontving ontwerper Myrthe Koppelaar de Winner of Silver-award voor het ontwerpen van de NAC-tenues van seizoen 24/25.
De MUSE Creative Awards is een internationaal awardprogramma dat prijzen uitreikt in verschillende categorieën van creatief design, marketing en digitale media. NAC speelt dit seizoen in shirts die een eerbetoon zijn aan de bevrijding van Breda door Poolse troepen. In samenwerking met het Maczek Memorial is er gewerkt aan het ontwerp van de tenues. Koppelaar werd voorzien van informatie en beeldmateriaal, waarmee zij ontwerpkeuzes voor elk individueel shirt kon maken. De shirts zijn afgestemd met Pascal Korsuize van NAC en de shirtcommissie, die zich vanuit het cultuurhandvest elk jaar buigt over de ontwerpen.
Het gele thuistenue eert de 40 Poolse soldaten die hun leven hebben opgeofferd voor de bevrijding van Breda, terwijl het uitshirt de bijzondere band tussen Polen en de stad viert, een band die tot op de dag van vandaag nog merkbaar is.