NAC erkent fout: "Hadden moeten zeggen: Pierre, dit gaat niet"

Pierre van Hooijdonk
Pierre van Hooijdonk Foto: © Pro Shots

Henk van Koeveringe heeft gereageerd op de onrustige situatie bij NAC Breda. De voorzitter van de raad van commissarissen noemt de gang van zaken rondom Pierre van Hooijdonk achteraf een verkeerde keuze en erkent dat de club eerder had moeten ingrijpen.

Volgens Van Koeveringe ligt de basis van het probleem al bij het begin van de samenwerking. "Ik betreur het. NAC had vanaf het begin moeten realiseren dat het ongelukkig is om een adviseur van de rvc in dienst te hebben, die een familierelatie heeft met een speler. Wij hadden moeten zeggen: Pierre, dit gaat niet", zo vertelt hij aan Voetbal International.

De bestuurder spaart daarbij ook zichzelf niet. "De basisfout ligt in het begin. Dat is wat we direct hadden moeten doen. Het heeft ons en de club sindsdien altijd achtervolgd. Er was altijd wat. Maar het bleek een foute combinatie. Dat is niet alleen Pierre, maar het totale bestuur kwalijk te nemen."

Van Koeveringe stelt dat NAC destijds een duidelijke keuze had moeten maken. "Het was óf Pierre óf Sydney, dat was de juiste conclusie geweest een jaar geleden. Daar had ik zelf ook alerter op moeten zijn."

Ook de manier waarop het onderzoek en de communicatie daarover verlopen, krijgt kritiek van de rvc-voorzitter. "Laat ik het zo stellen: de communicatie van het stichtingsbestuur, dat het onderzoek nu doet, is ook verwarrend. Vragen die leven, worden via de pers gesteld. Het heeft geleid tot een enorm gedoe. Dat is niet altijd makkelijk. En het leidt zeker niet tot eenheid van leiding en bestuur."

Lees meer:
0 reacties