Shirtsponsoring levert NAC Breda bijna miljoen euro op; naam ook geld waard'

Het geel-zwarte shirt is natuurlijk een kenmerkend iets voor NAC Breda. Maar er verschijnen steeds meer sponsoren op. Wat levert die shirtsponsoring eigenlijk op? 

BN DeStem ging het hele shirt langs en maakte een analyse. De conclusie is dat NAC Breda er bijna 900.000 euro aan verdiend. Hoofdsponsor CM heeft daarin de grootste bijdrage. Zij betalen 500.000 euro voor een plek op de borstkas. Het is alweer het vierde jaar dat het logo van het bedrijf daar staat. Op de achterkant staat de naam van energiebedrijf EnergieFlex. Zij dragen 175.000 euro bij aan het totaal. 

Deze zomer werd bekend dat de spelersnaam terugkeert op de achterkant van het NAC-shirt. En ook die levert geld op. Zes sponsoren betalen er 100.000 euro voor. Deze groep bestaat uit twee grote partijen die voor 25.000 euro zorgen. De andere vier leveren een bijdrage 12.500 euro. Vorig seizoen stond de naam van Payper nog onder het rugnummer.

Daarnaast is er nog de nieuwe mouwsponsor: Stay Solutions. Dat bedrijf betaalt samen met broeksponsor Top Events 100.000 euro.  

Lees meer:
0 reacties