''We zien ook dat het allemaal niet vanzelfsprekend is, die trouw''

( 0 reacties)
''We zien ook dat het allemaal niet vanzelfsprekend is, die trouw''

De degradatie van NAC Breda heeft grote gevolgen voor de toeschouwersaantallen in het Rat Verlegh Stadion, zo weet ook Jasper Saeijs. De manager marketing en communicatie realiseert zich dat er niet meer getipt kan worden aan het recordaantal van 15.563 seizoenskaarthouders dit seizoen. 

"De vraag is hoeveel mensen de club trouw blijven. Kijkend naar het verleden, zijn dat er heel wat", zegt Saeijs in gesprek met BN DeStem. "Maar het aantal seizoenskaarthouders zal uiteraard iets zakken, naar zo’n 10.500 kaarthouders. Vergelijkbaar met de degradatie in 2015."

"Maar we zien ook dat het allemaal niet vanzelfsprekend is, die trouw", vervolgt Saeijs. "Het is aan ons om er voor te zorgen dat de liefde voor de club behouden blijft. Die bal ligt bij ons." De afdeling marketing is momenteel druk bezig met het opzetten van een campagne. "Ik geef daar liever nu niet teveel over prijs. Het moet wel enigszins een verrassing blijven. Volgende week starten we de campagne op, gelijk met het begin van de verkoop van de seizoenskaarten."

Dat NAC Breda in de Keuken Kampioen Divisie op vrijdag- of maandagavond gaat voetballen, is voor de supporters teleurstellend. "Dat maakt wel iets uit voor het traditionele Avondje NAC, in principe is dat altijd de zaterdagavond. Maar wat sfeer betreft is een ‘avondje’ altijd beter dan de middag", aldus Saeijs. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!