Oversier reageert: "Financiële en sportieve gevolgen zijn groot"

NAC-directeur Remco Oversier heeft zijn zorgen geuit over de impact van de hoge boetes en straffen van de KNVB op zijn club. Na zijn eerste thuiswedstrijd tegen Ajax (2-1) als algemeen directeur, prijst hij de supporters voor hun enthousiasme maar maakt hij zich zorgen over mogelijke toekomstige straffen. "Financiële en sportieve gevolgen zijn groot", aldus Oversier tegenover BN DeStem.
Oversier reflecteert op de overwinning tegen Ajax en zegt: "Het collectief op en naast het veld klopte zondag als geheel." Hij benadrukt echter de noodzaak om realistisch te blijven: "We zitten nog middenin de opbouwfase. Zowel sportief als in de organisatie lopen wij nog achter in het proces. Dat is geen probleem, maar wel de realiteit."
Oversier erkent de positieve ontwikkelingen in de organisatie rondom wedstrijden, ondanks de aangekondigde politiestaking tijdens NAC - Ajax. "Bij NAC is er nooit politie in het stadion aanwezig, dus dat hebben we prima kunnen managen." Ondanks de verbeteringen blijft het uitvak een aandachtspunt, waarbij de club streeft naar betere gastvrijheid.
De club blijft echter worstelen met zware boetes en straffen van de KNVB. "Alleen al vorig seizoen hebben we al 60.000 euro aan boetes en schadeclaims gehad." Oversier benadrukt dat deze kosten liever geïnvesteerd zouden worden in de club en sfeeracties. "Wij proberen de supporters die zich misdragen te identificeren, omdat we geloven in het aanpakken van individuen", legt hij uit. NAC blijft vastberaden om met gerichte oplossingen en zonder extra beveiliging de problemen aan te pakken.
Zet in op Nederland tegen Japan!
Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Johan Derksen haalt uit: "Nu heb je van die brave hendrikken"

Dennis van der Ree vertrekt bij Go Ahead Eagles: "Een vakman"

'Mogelijk financiële tegenvaller voor NAC na transfer Van Hecke'

Gladon duidelijk over doelstelling: "Denk dat NAC daar ook hoort"

Gudelj neemt afscheid bij Sevilla; nu transfervrij op te pikken

Van der Vaart schrikt van Van Hecke-som: "Mijn voetbalhart huilt"

NAC Breda maakt nieuwe shirtsponsor bekend: "Enorm verheugd"

NAC Breda deelt nieuws: jeugdopleiding ondergaat naamsverandering

'Van der Gaag topkandidaat om trainer te worden in Portugal'

Aerssens: "Relschoppers staan niet symbool voor de mooie club NAC"

NAC populair na degradatie: "Seizoenkaarten niet aan te slepen"

Yassir TayTay (21) verlaat NAC Breda en gaat verder bij amateurs

Doe mee aan het NACFans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'NAC Breda vermorzelt transferrecord bij Van Hecke-transfer'

Borst: "Ik zou 'm nu onmiddellijk inruilen voor Henk ten Cate"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Conceptprogramma NAC Breda bekend: Dit is het eerste thuisduel

Eerste speelronde is bekend: NAC Breda begint met een uitduel

VIDEO | 'Nieuwe shirts van NAC Breda zijn al uitgelekt'

'Paul Gladon en NAC Breda uitstekende match': "Een echte prof"

'Marino Pusic gelinkt aan Erediviseclub': "Brengt kwaliteiten mee"

Oranje wint in blessuretijd van Oezbekistan na bizar slot

Uitsupporters krijgen uitstel: korting blijft voorlopig bestaan

Opstelling Oranje bekend: één wijziging na duel met Algerije

NAC-aanwinst lyrisch: "Ik was onder de indruk van de supporters"

'NAC Breda geïnteresseerd in ervaren steunpilaar van Telstar'

OFFICIEEL | NAC Breda versterkt zich met 34-jarige Paul Gladon

'Tottenham geeft niet op; transfer van Van Hecke bijna rond'

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Haemhouts beleefde zware tijd bij NAC: "Dat had veel impact"

Gladon duidelijk over doelstelling: "Denk dat NAC daar ook hoort"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Velthuis over NAC-tijd: "Publiek daar verwacht dat wel elk jaar"

Kenneth Perez fileert NAC'ers: "Gedragen zich als volslagen gekken"

'NAC gehaat in Nederland': "Iedereen vindt het uiterst onsympathiek"










