Pepijn Reulen: "Ik vind het heel jammer dat ik op de bank zit"

Pepijn Reulen maakte de afgelopen interlandperiode indruk bij Oranje onder 18. De talentvolle spits van NAC Breda scoorde vijf keer in de interlands tegen Moldavië, Noord-Macedonië en de Faeröer Eilanden. Bij NAC Breda moest Reulen echter weer genoegen nemen met een reserverol.
In de eerste helft riep het NAC-publiek al om de zeventienjarige aanvaller. "Het was wel een kippenvelmoment natuurlijk, want ik had het niet per se verwacht", zegt Reulen tegenover BN DeStem. "Maar ik vind het alleen maar mooi dat de supporters mij willen zien."
Hij was graag gestart in het duel met Sparta Rotterdam. "Ik vind het natuurlijk heel jammer dat ik op de bank zit. Zeker in deze situatie wil je spelen. Je hebt het ook goed gedaan bij het Nederlands elftal, dus dan hoop je minuten te krijgen. Die krijg ik uiteindelijk ook. Natuurlijk start ik het liefst, maar soms is het niet anders", aldus Reulen, die een kwartier voor tijd in mocht vallen.
Trainer Carl Hoefkens kondigde voor de wedstrijd al aan dat Reulen niet zou starten, omdat het talent volgens de oefenmeester fysiek nog niet in staat is om volledige wedstrijden te spelen.
"Ik kan zeker nog beter worden in het fysieke, maar ik denk dat ik het al wel kan", reageert Reulen. "Je komt ook anders in de wedstrijd dan als je invalt. Ik denk dat ik het wel zou kunnen op dit moment. Het is uiteraard aan de trainer. Het zijn zijn keuzes."
Uiteindelijk mocht de spits wel invallen. "Het was lastig. We vielen wel aan, maar Sparta verdedigde alleen maar en gaf weinig ruimte weg. Dan is het moeilijk om een kans te krijgen. Ook voor Amine (Salama, red.) die in de spits begon, zijn dit moeilijke wedstrijden. Hij stond tegen goede verdedigers", besluit hij.

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

Opstelling Oranje bekend: Koeman kiest voor oud-spelers van NAC

Van Hooijdonk open over biologische vader: "Ik voel nul drang"

Jan Poortvliet: "PSV, FC Twente en NAC kwamen op de proppen"

Van Hooijdonk doet opvallende Derksen-onthulling: "Uit het niets"

Mossou verlaat door treurige reden WK: "Oneindig veel meer waard"

Zorgen voorafgaand aan Nederland - Japan: "Meestal geen goed teken"

Van Hecke: "Bij NAC overwogen terug te gaan naar de amateurs"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

"Ik zou niet voor Oranje willen spelen, het racisme zit zó diep"

Martina dankbaar: "Heeft mij financieel onafhankelijk gemaakt"

Van Hecke snapt kritiek op Oranje: "Dat voelen wij zelf ook"

'Boy Kemper vertrekt bij NAC Breda en maakt stap naar Engeland'

Johan Derksen haalt uit: "Nu heb je van die brave hendrikken"

Dennis van der Ree vertrekt bij Go Ahead Eagles: "Een vakman"

'Mogelijk financiële tegenvaller voor NAC na transfer Van Hecke'

Gladon duidelijk over doelstelling: "Denk dat NAC daar ook hoort"

Gudelj neemt afscheid bij Sevilla; nu transfervrij op te pikken

Van der Vaart schrikt van Van Hecke-som: "Mijn voetbalhart huilt"

NAC Breda maakt nieuwe shirtsponsor bekend: "Enorm verheugd"

NAC Breda deelt nieuws: jeugdopleiding ondergaat naamsverandering

'Van der Gaag topkandidaat om trainer te worden in Portugal'

Aerssens: "Relschoppers staan niet symbool voor de mooie club NAC"

NAC populair na degradatie: "Seizoenkaarten niet aan te slepen"

Yassir TayTay (21) verlaat NAC Breda en gaat verder bij amateurs

Doe mee aan het NACFans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'NAC Breda vermorzelt transferrecord bij Van Hecke-transfer'

Borst: "Ik zou 'm nu onmiddellijk inruilen voor Henk ten Cate"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Conceptprogramma NAC Breda bekend: Dit is het eerste thuisduel

Gladon duidelijk over doelstelling: "Denk dat NAC daar ook hoort"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Velthuis over NAC-tijd: "Publiek daar verwacht dat wel elk jaar"

Kenneth Perez fileert NAC'ers: "Gedragen zich als volslagen gekken"

'NAC gehaat in Nederland': "Iedereen vindt het uiterst onsympathiek"













