Rat Verlegh Stadion meer dan een voetbalstadion? "Absolute noodzaak"

Michiel Vanderheyden in het Rat Verlegh Stadion
Michiel Vanderheyden in het Rat Verlegh Stadion Foto: © The Arena Group

The Arena Group sloot al met zeven Belgische clubs een overeenkomst voor de exploitatie van het stadion. In het concept worden stadions op niet-wedstrijddagen gebruikt voor diverse evenementen en ook een aantal Nederlandse clubs zien wel heil in deze samenwerking. En NAC Breda is er daar één van.

"De infrastructuur die aanwezig in voetbalstadions is uitermate geschikt voor events", vertelt Michiel Vanderheyden van The Arena Group. "Het potentieel is enorm. Het wordt steeds moeilijker om grote sponsors te vinden. En in België gaan straks ook de nieuwe regels in waarbij gokbedrijven geen zichtbare rol als sponsor meer mogen vervullen. Het diversifiëren van de inkomsten en aantrekken van nieuwe leads voor sponsoring zijn dus een absolute noodzaak."

"In feite wordt het potentieel van veel stadions vandaag onderbenut, terwijl ze net uitermate geschikt zijn om, op niet-wedstrijddagen, evenementen te hosten of te organiseren. Denk bijvoorbeeld aan seminaries, personeelsfeesten, teambuildings en congressen. Daarnaast leent een stadion zich ook uitstekend tot grote publieksevenementen zoals concerten. Al deze activiteiten kunnen bijkomende inkomsten genereren voor de club."

"Al deze activiteiten kunnen bijkomende inkomsten genereren voor de club."
Michiel Vanderheyden

"Wat we de voorbije jaren vooral gemerkt hebben, is dat er een hefboomeffect ontstaat door stadions open te stellen voor events", gaat Vanderheyden verder. "Bedrijven (her)ontdekken het voetbal en dat leidt tot meer commerciële leads en business voor de betrokken clubs. Tegelijkertijd slagen we erin de hospitality-diensten naar een hoger niveau tillen."

"Als creatieve partner zoeken we immers altijd naar mogelijkheden om, naast de logistieke organisatie in het stadion, ook de beleving voor, tijdens en na een wedstrijd te verbeteren", vervolgt de manager van The Arena Group. "Een grote troef is alvast de moderne infrastructuur die daar we ter beschikking krijgen. Dat schept heel wat mogelijkheden, niet alleen op B2B- en B2C-vlak, maar ook voor ons als bedrijf."

"Het maakt het voor ons immers makkelijker om er nieuwe belevingsconcepten uit te werken, die de stadions als event- en netwerklocatie nog aantrekkelijker zullen maken. De uiteindelijke bedoeling is uiteraard dat de voetbalclubs daar beter van worden, net zoals we dat in België hebben kunnen realiseren", aldus Vanderheyden.

Lees meer:
0 reacties