Troost over 'vreemde situatie' bij NAC: "Moet daar voor kiezen"

Tein Troost noemt het terecht 'een beetje een vreemde situatie'. De 23-jarige Bredanaar praat tegenover BN DeStem na het oefenduel van NAC Breda tegen KSC Lokeren over zijn toekomst en zijn tijd bij het Ierse Cork City. Hij loopt stage bij Lokeren, maar keepte eerder een helft tegen diezelfde ploeg voor NAC.
Dat de NAC-aanhang Troost na een halfjaar afwezigheid niet is vergeten, bleek na het duel met KSC Lokeren. De doelman nam de tijd voor een praatje en ging rustig met iedereen op de foto. "Ik heb al twee dagen meegetraind bij Lokeren en dat is goed gegaan. Ik wilde voor mezelf een beetje een indruk krijgen van de club", vertelt hij.
De proefperiode van Troost bij de ploeg van oud-NAC-trainer Stijn Vreven komt niet uit het niets. "We hebben lange tijd geleden contact gehad om te kijken wat de situatie voor mij was en daar is", legt hij uit. "Vandaag speelde ik natuurlijk voor NAC, waar ik nog onder contract sta. Het is dus ook hartstikke logisch dat ik voor NAC zou spelen."
Toch geeft Troost toe 'dat het een beetje dubbel voelt'. "Het is bijzonder en mooi en ik ben blij dat ik weer minuten heb mogen maken voor NAC." Hij vertelt dat hij niet per se weg hoeft bij NAC. "Ze willen heel graag dat ik blijf, dus dat is alleen maar positief. Als ik een stap elders kan maken om minuten te maken die ik hier niet zou krijgen, moet ik daar ook voor kiezen."
Bij Lokeren zou Troost aangetrokken worden als eerste doelman. Waar zijn toekomst ligt, is voorlopig nog onduidelijk. Wel weet hij dat hij altijd kan rekenen op de steun van zijn familie, die ook bij het duel tegen Lokeren aanwezig was. Ook oud-NAC’er en plaatsgenoot Boris van Schuppen (nu FC Eindhoven) stond langs de zijlijn. "Dat is heel mooi. Hij is een goed maatje van mij, dus het is leuk dat hij er was", aldus Troost.

'NAC Breda vermorzelt transferrecord bij Van Hecke-transfer'

Borst: "Ik zou 'm nu onmiddellijk inruilen voor Henk ten Cate"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Conceptprogramma NAC Breda bekend: Dit is het eerste thuisduel

Eerste speelronde is bekend: NAC Breda begint met een uitduel

VIDEO | 'Nieuwe shirts van NAC Breda zijn al uitgelekt'

'Paul Gladon en NAC Breda uitstekende match': "Een echte prof"

'Marino Pusic gelinkt aan Erediviseclub': "Brengt kwaliteiten mee"

Oranje wint in blessuretijd van Oezbekistan na bizar slot

Uitsupporters krijgen uitstel: korting blijft voorlopig bestaan

Opstelling Oranje bekend: één wijziging na duel met Algerije

NAC-aanwinst lyrisch: "Ik was onder de indruk van de supporters"

'NAC Breda geïnteresseerd in ervaren steunpilaar van Telstar'

OFFICIEEL | NAC Breda versterkt zich met 34-jarige Paul Gladon

'Tottenham geeft niet op; transfer van Van Hecke bijna rond'

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Haemhouts beleefde zware tijd bij NAC: "Dat had veel impact"

Brighton wijst miljoenenbod op Jan Paul van Hecke af: "Twee keer"

'NAC moet opnieuw op zoek naar spits; PSV-speler zegt club af'

NAC Breda haalt drietal binnen: "Overtuigd van hun bijdrage"

NAC krijgt steun van KNVB: "Goed dat ze dat hebben aangekaart"

Ömer Bayram (34) terug naar NAC Breda? "Ze weten mij te vinden"

Dieperink terug op het veld: "Kans dat je wordt uitgescholden"

Deze nieuwe spelregels op het WK gelden straks ook voor NAC Breda

'Hoefkens bij laatste vier kandidaten van Belgische subtopper'

'NAC wil de transfermarkt op en heeft twee spitsen op het oog'

Doe mee aan het NACFans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'Miljoenen voor NAC even van de baan, Tottenham wijst bod af'

'Van Hecke maakt mogelijk miljoenentransfer, NAC profiteert mee'

Nederlands elftal gaat met oud-NAC'ers onderuit tegen Algerije

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Velthuis over NAC-tijd: "Publiek daar verwacht dat wel elk jaar"

Kenneth Perez fileert NAC'ers: "Gedragen zich als volslagen gekken"

'NAC gehaat in Nederland': "Iedereen vindt het uiterst onsympathiek"

Van Wissing: "Ik had NAC Breda nog wel een oorwassing gegund"










