Van Koeveringe over de rechtszaak: "Zo'n drama vind ik het niet"

NAC-fans in het Rat Verlegh Stadion
NAC-fans in het Rat Verlegh Stadion Foto: © Pro Shots

De rechtbank Midden-Nederland stelde maandag dat het competitieduel tussen Go Ahead Eagles en NAC Breda (6-0, red.) van 15 maart niet overgespeeld hoeft te worden. Tot dat oordeel kwam de rechtbank naar aanleiding van het kort geding dat door NAC werd aangespannen tegen het competitiebestuur betaald voetbal in de zogenoemde paspoortgate. De voorzitter van de raad van commissarissen, Henk van Koeveringe, reageert op de situatie.

"Het is jammer dat we verloren hebben", vertelt Van Koeveringe over het besluit in gesprek met Voetbal International. "Eerlijk gezegd vond ik dat het sportief al geen zin meer had", is hij eerlijk. 

Van Koeveringe had stiekem de moed op lijfsbehoud al opgegeven. "Zo'n drama vind ik het dus niet. Los van hoe en waarom, staan we op een netelige positie. Ik vond die paspoortenzaak dan ook niet zo relevant nu. Dat klinkt kinderachtig misschien, maar het ging NAC niet om het spel, maar om de knikkers. En die hebben we niet gekregen."

"De meeste rechters in een kort geding vinden altijd wel een haakje om het simpel op te lossen. Ze hebben gelijk ook. Wat betreft de uitspraak is er niets gedaan wat niet mag. De rechters hebben gelet op de formele situatie. Er is geen speld tussen te krijgen", besluit hij. 

Lees meer:
0 reacties