Van Koeveringe over transferkritiek: "Het is niet de Premier League"

Sydney van Hooijdonk na het duel met Telstar
Sydney van Hooijdonk na het duel met Telstar Foto: © Pro Shots

Henk van Koeveringe, lid van de raad van commissarissen van NAC Breda, meent weinig te weten over de transfer van Sydney van Hooijdonk naar Portugal van afgelopen winter. De spits vertrok destijds transfervrij uit Breda. 

"Wat ons is medegedeeld, is dat altijd wordt gesproken tussen de trainer, TD en AD. Dat is het enige antwoord wat ik hierop wil geven. Als het niet zo is gegaan, mag Remco daar antwoord op geven", zegt Van Koeveringe tegenover Voetbal International.

"Wij kregen de situatie geschetst, waarin werd gesteld dat Sydney het niet meer naar zijn zin bij NAC had. De technische staf zou dat ook zo hebben gevonden", weet hij. "Recent hebben we de situatie besproken volgens het onderzoek. De technisch directeur gaf aan liever vier dan drie spitsen gehad te hebben. Of hij geïrriteerd was over de gang van zaken? Dat heeft hij niet zo expliciet laten blijken."

"We moeten ook niet doen of hij naar de Premier League is vertrokken, hè", nuanceert Van Koeveringe. "Ik snap de kritiek wel op dat transfervrije vertrek, net als op het verdwijnen van het doorverkooppercentage", vervolgt hij. 

"Maar Sydney is naar een club gegaan van Keuken Kampioen Divisie-niveau, vind ik. Hooguit. Geen topclub, maar een relatief klein en onbekend clubje. Ik weet verder niets van de budgetten daar, of van de mogelijkheid tot het incasseren van een transfersom", besluit hij. 

Lees meer:
0 reacties