Velthuis over NAC-tijd: "Publiek daar verwacht dat wel elk jaar"
Tijs Velthuis heeft teruggeblikt op zijn periode bij NAC Breda en de enorme druk die bij de club komt kijken. In het programma Voetbaltijd vertelde de verdediger hoe supporters zich steeds nadrukkelijker begonnen te roeren toen de resultaten tegenvielen.
Volgens Velthuis speelde dat in een periode waarin NAC zich in een lastige fase bevond. "Nou ja, toen in mijn jaar bij NAC was dat net met die overname van de City Group. Ja of nee. Dus er was heel weinig geld of eigenlijk helemaal geen geld om spelers te halen."
De verdediger benadrukt dat de verwachtingen in Breda ondanks die omstandigheden onverminderd hoog bleven. "Maar ja, het publiek daar verwacht wel elk jaar dat ze weer gaan promoveren zeg maar."
Hoewel NAC volgens Veldhuis niet eens dramatisch presteerde, voelde de ploeg steeds meer druk vanaf de tribunes. "Ja. En we deden het niet eens heel slecht, maar het was ook nog niet dat we het heel goed deden. Ik denk dat we ergens middenmoot stonden."
Vooral tijdens wedstrijden merkte de selectie hoe kritisch de supporters konden zijn. "Maar ja, op een gegeven moment merk je dan ook wel bij elke wedstrijd dat je in de rust 0-0 staat tegen ja, Top Oss, Helmond Sport, dat soort ploegen. Dat het publiek dan al begint te fluiten van nou, weet je, we verwachten toch wel even iets meer."
Uiteindelijk wist NAC het seizoen nog enigszins positief af te sluiten onder trainer Peter Hyballa. "En uiteindelijk hebben we dat seizoen best nog wel goed getrokken met Hyballa als trainer die natuurlijk kwam."
Toch bleef volgens Veldhuis duidelijk voelbaar hoeveel spanning er rond de club hing. "Ja, en uiteindelijk hebben we toen nog de halve finale play-offs gehaald, maar uiteindelijk merkte je daar ook wel dat daar bij zo'n club ook dat er gewoon zoveel druk om de hele club hangt en dat het ook binnen de club wel voelbaar is."

'NAC Breda vermorzelt transferrecord bij Van Hecke-transfer'

Borst: "Ik zou 'm nu onmiddellijk inruilen voor Henk ten Cate"

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Conceptprogramma NAC Breda bekend: Dit is het eerste thuisduel

Eerste speelronde is bekend: NAC Breda begint met een uitduel

VIDEO | 'Nieuwe shirts van NAC Breda zijn al uitgelekt'

'Paul Gladon en NAC Breda uitstekende match': "Een echte prof"

'Marino Pusic gelinkt aan Erediviseclub': "Brengt kwaliteiten mee"

Oranje wint in blessuretijd van Oezbekistan na bizar slot

Uitsupporters krijgen uitstel: korting blijft voorlopig bestaan

Opstelling Oranje bekend: één wijziging na duel met Algerije

NAC-aanwinst lyrisch: "Ik was onder de indruk van de supporters"

'NAC Breda geïnteresseerd in ervaren steunpilaar van Telstar'

OFFICIEEL | NAC Breda versterkt zich met 34-jarige Paul Gladon

'Tottenham geeft niet op; transfer van Van Hecke bijna rond'

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Haemhouts beleefde zware tijd bij NAC: "Dat had veel impact"

Brighton wijst miljoenenbod op Jan Paul van Hecke af: "Twee keer"

'NAC moet opnieuw op zoek naar spits; PSV-speler zegt club af'

NAC Breda haalt drietal binnen: "Overtuigd van hun bijdrage"

NAC krijgt steun van KNVB: "Goed dat ze dat hebben aangekaart"

Ömer Bayram (34) terug naar NAC Breda? "Ze weten mij te vinden"

Dieperink terug op het veld: "Kans dat je wordt uitgescholden"

Deze nieuwe spelregels op het WK gelden straks ook voor NAC Breda

'Hoefkens bij laatste vier kandidaten van Belgische subtopper'

'NAC wil de transfermarkt op en heeft twee spitsen op het oog'

Doe mee aan het NACFans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'Miljoenen voor NAC even van de baan, Tottenham wijst bod af'

'Van Hecke maakt mogelijk miljoenentransfer, NAC profiteert mee'

Nederlands elftal gaat met oud-NAC'ers onderuit tegen Algerije

Gladon vertelt reden voor NAC-transfer: "Iedere keer als ik..."

Oud-NAC-speler schittert in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Velthuis over NAC-tijd: "Publiek daar verwacht dat wel elk jaar"

Kenneth Perez fileert NAC'ers: "Gedragen zich als volslagen gekken"

'NAC gehaat in Nederland': "Iedereen vindt het uiterst onsympathiek"

Van Wissing: "Ik had NAC Breda nog wel een oorwassing gegund"










