Velthuis over NAC-tijd: "Publiek daar verwacht dat wel elk jaar"

Tijs Velthuis heeft teruggeblikt op zijn periode bij NAC Breda en de enorme druk die bij de club komt kijken. In het programma Voetbaltijd vertelde de verdediger hoe supporters zich steeds nadrukkelijker begonnen te roeren toen de resultaten tegenvielen.

Volgens Velthuis speelde dat in een periode waarin NAC zich in een lastige fase bevond. "Nou ja, toen in mijn jaar bij NAC was dat net met die overname van de City Group. Ja of nee. Dus er was heel weinig geld of eigenlijk helemaal geen geld om spelers te halen."

De verdediger benadrukt dat de verwachtingen in Breda ondanks die omstandigheden onverminderd hoog bleven. "Maar ja, het publiek daar verwacht wel elk jaar dat ze weer gaan promoveren zeg maar."

Hoewel NAC volgens Veldhuis niet eens dramatisch presteerde, voelde de ploeg steeds meer druk vanaf de tribunes. "Ja. En we deden het niet eens heel slecht, maar het was ook nog niet dat we het heel goed deden. Ik denk dat we ergens middenmoot stonden."

Vooral tijdens wedstrijden merkte de selectie hoe kritisch de supporters konden zijn. "Maar ja, op een gegeven moment merk je dan ook wel bij elke wedstrijd dat je in de rust 0-0 staat tegen ja, Top Oss, Helmond Sport, dat soort ploegen. Dat het publiek dan al begint te fluiten van nou, weet je, we verwachten toch wel even iets meer."

Uiteindelijk wist NAC het seizoen nog enigszins positief af te sluiten onder trainer Peter Hyballa. "En uiteindelijk hebben we dat seizoen best nog wel goed getrokken met Hyballa als trainer die natuurlijk kwam."

Toch bleef volgens Veldhuis duidelijk voelbaar hoeveel spanning er rond de club hing. "Ja, en uiteindelijk hebben we toen nog de halve finale play-offs gehaald, maar uiteindelijk merkte je daar ook wel dat daar bij zo'n club ook dat er gewoon zoveel druk om de hele club hangt en dat het ook binnen de club wel voelbaar is."

Lees meer:
0 reacties